Vroeger stelde Martijn zichzelf de vraag of het vak van accountmanager wel iets voor hem was. Daar is wat hem betreft geen twijfel meer over mogelijk. Het ligt hem helemaal. Sinds april dit jaar heeft hij de stap gemaakt van objectcoördinator naar accountmanager en hij is er dolenthousiast over.
Gevarieerd werk
Storingen afhandelen, offertes opmaken en zorgen dat klanten antwoord krijgen op hun vragen. Zo zagen zijn dagen als objectcoördinator eruit. “Op de afdeling beheer is geen enkele dag hetzelfde. Het is hectisch, je moet snel schakelen en een oplossing vinden voor elk probleem dat zich voordoet. Ben je net met een offerte bezig, moet je ineens omschakelen om een storing op te lossen. Dat maakt het werk zo leuk. ”
Verantwoordelijkheid nemen
Hoe leuk ook, het begon toch te kriebelen. Vorig jaar werd al gesproken over een switch naar accountmanagement en dit jaar was het zover. Zijn portefeuille bestaat niet uit de minste klanten. Hij staat klaar voor Irdeto, BNP-Paribas, de gemeente Amsterdam en EDGE Olympic dat eerder dit jaar werd opgeleverd. “Ik hou ervan om verantwoordelijkheid te nemen. Ik wil de opdrachtgever tevreden houden. Ik verplaats me in de klant en verbeeld me wat ik zelf van een installateur zou verwachten.”
Zelfvertrouwen
De eerste maanden in zijn nieuwe functie zijn verstreken en Martijn voelt zich goed in zijn nieuwe rol. Hij kan putten uit de ervaring en technische kennis die hij als objectcoördinator in de afgelopen tien jaar heeft opgedaan. “Ik heb er veel van geleerd. Het werken op de afdeling beheer heeft me zelfstandig gemaakt. Ik raak niet snel in paniek, want ik heb geleerd om naar alle opties te kijken die ik heb om met een goede oplossing te komen. Dat geeft me zelfvertrouwen.”